fbpx

איך מתכננים פוסטים לבלוג בצורה יעילה – מאחורי הקלעים של הבלוג

בעקבות הפוסט האורח שכתבתי לבלוגריסטית – יונית צוק שעסק בתחום הזה על איך מנהלים את הבלוג כמו מגזין באמצעות Trello והפוסט הקודם בסדרת הפוסטים החדשה בבלוג – מאחורי הקלעים שדיבר על איך אני יוצרת תוכנית תוכן לבלוג, אני רוצה לשתף אתכם בשינוי שעשיתי מאז הפוסט אצל יונית, גם מבחינת מערכת הניהול (ששיניתי) וגם מבחינת תהליך העבודה שלי על הבלוג.

כי תהליכי העבודה שלי הם דבר שכל הזמן מתעדכן ואני מאוד אוהבת לשפר אותם כל הזמן, להסתכל בצורה אסטרטגית על כל פעולה שאני עושה בעסק/בבלוג ולנסות לייעל ולקצר אותה.

איך מתכננים פוסטים לבלוג בצורה יעילה – מאחורי הקלעים של הבלוג

קצת רקע – מה זה לתכנן בלוג כמו מגזין?

במגזינים הגדולים (והקטנים) כל פוסט/מאמר עובר כמה ידיים שונות עד שמגיע לדפוס. משלב הרעיון וההקשר של הכתבה/המאמר, דרך הצילום, העריכה, וה"שיווק"/ההפצה שלו.

אגב הפצה – לאחרונה חן יאקה שומרון מסטודיו לימונדה הוציאה פוסט מעולה בבלוג שלה על 5 טיפים להפצת תוכן שכדאי לכם להכיר (וליישם…) שאני ממליצה בחום לקרוא.

מכיוון שבבלוג שלי זו רק אני שעושה את כל הפעולות האלה (כרגע…) ולרוב יש לי רשימה של לפחות 30-40 רעיונות שונים בכל זמן נתון, ואני עובדת על 4-5 פוסטים במקביל כל פעם – הייתי חייבת למצוא דרך לייעל לי את התהליך הזה כדי לדעת איפה אני נמצאת בכל פוסט ולדעת שאני גם יכולה בקלות להוסיף רעיונות חדשים שעולים לי דרך אפליקציה בלי לחכות עד שאהיה ליד מחשב.

השלבים השונים שכל פוסט שלי עובר:

  1. רעיון לפוסט חדש או פוסט אורח (שלי אצל אחרים או של אחרים אצלי).
  2. פוסטים בעבודה – פה נכנסים כל השלבים השונים של כתיבת ראשי פרקים, כתיבת הפוסט, צילום, עריכה והגהה.
  3. פוסטים מתוזמנים – לאחר שהפוסט מוכן הוא עובר לעמודה הזו עם תאריך ההפצה + מוכן כבר מתוזמן בכל הפלטפורמות (ניוזלטר, דף עסקי של הבלוג, קבוצת הבלוג, רשימת קבוצות מתאימות להפצה, פינטרסט ועוד..), כולל בנק תמונות מתאים בתיקיה של הפוסט.
  4. פוסטים באוויר – הפוסט שעלה לאוויר עובר לתחילת העמודה הזו ואז יש לי מעקב אחרי כל הפוסטים שעלו + אפשרות לחפש אותם ולצרף אותם לסדרות פוסטים בהמשך.
השלבים השונים שכל פוסט עובר אצלי – הצצה למאחורי הקלעים של ניהול הבלוג

למה בכלל לעבוד עם מערכת ניהול ולא ידני?

זו השאלה שבטח עולה לכם בראש בשלב הזה של הפוסט, וזה בסדר גמור. אני יודעת שיש הרבה בלוגרים (וגם הרבה בעלי עסקים באופן כללי) שעובדים ידני, במחברת, באקסל או בוורד, אבל עם כמה שזה נחמד, זה לא מאפשר לנו לשמור תיעוד של הדברים בצורה נוחה, לחפש בקלות (כמו בגוגל) וליצור לנו קשרים ויזואליים בין כל מה שאנחנו עושים. וגם, מבחינתי לעבוד עם מערכת זה הרבה יותר קל ומהיר = ואז כיף לי להתמיד.

מה ההבדל בין טרלו לאסאנה?

כשמסתכלים על שתי המערכות האלה אחת ליד השניה, לא רואים הבדל גדול, פרט לצבעוניות שלהן.

אבל אחרי תקופה של כשנתיים שעבדתי על טרלו, שמעתי על אסאנה וישבתי שבת שלמה, בין לבין עם הילדים, כדי לראות את כל הסרטונים בערוץ שלהם ולהבין מה מיוחד בה והאם שווה לי לעבור.

אז בגדול ההבדלים שעשו לי את זה (יש עוד מעבר לזה) הם: 1. היכולת לכתוב תת משימות לכל משימה/פוסט 2. היכולת לחבר את מערכת התזמון שלי Toggl למערכת די בקלות, ככה שאוכל לנהל גם את העסק מהמערכת הזו 3. הצבעוניות והדמויות שקופצות (מי אמר חדי קרן מעופפים ולא קיבל?) כשפותחים משימה / כשמסמנים וי – לגמרי עשו לי את זה!

השוואה בין טרלו לאסאנה

רוצים ללמוד איך לעבוד עם אסאנה?

לאחרונה יצרתי שני מיני-קורסים בנושא אסאנה:

  1. מיני-קורס על מערכת הניהול אסאנה
    ​למדו איך לתכנן ולבצע יותר – בעסק, בבלוג ובניהול הרשתות החברתיות. יחד נכיר את המערכת ונלמד את היכולות שלה צעד אחר צעד, ללא צורך בידע מקדים.
    קורס מוקלט | כ-30 דקות.
    מחיר: 60 ₪
    לרכישת המיני-קורס
  2. מיני-קורס על ניהול פרויקטים במקביל
    ללמוד איך לקחת רעיון ולפרק אותו לשלבים ולצעדים קטנים, ולמשימות שאפשר לגשת ולבצע. איך מתמידים בפרויקט לאורך זמן ואיזו צורת חשיבה נדרשת כדי לנהל כמה פרויקטים במקביל.
    קורס מוקלט | כ-30 דקות.
    מחיר: 60 ₪
    לרכישת המיני-קורס
מיני-קורס על מערכת הניהול אסאנה
מיני-קורס על ניהול פרויקטים במקביל

אהבתם את הפוסט? ספרו לחברים

פוסטים אחרונים

ספר במתנה!
המדריך ליצירת המתנה
הדיגיטלית הראשונה שלך

ללמוד ליצור מתנות דיגיטליות יצירתיות יותר, שיגדילו את רשימת התפוצה שלך בקצב מהיר יותר,
יפתחו בפניך קהלים חדשים ויצרו ערך מוסף למוצרים ושירותים קיימים.

נעים להכיר

אני מאמינה שעסקים צריכים ליצור עבור הלקוחות חוויה שהיא מעבר לשירות/מוצר מעולים, כוללת תשומת לב לפרטים והרבה הקשבה.

באתר תוכלו ללמוד דרך מדריכים, קייס סטאדיז וקורסים – איך ליצור שיווק אישי יותר, מדויק יותר, ולחסוך זמן בעבודה מתוכננת יותר.

המשיכו לעקוב גם כאן...

כניסת תלמידים