בקבוצת הפייסבוק מתנות דיגיטליות ככלי שיווקי – הקבוצה עולות הרבה שאלות בנושא של מתנות דיגיטליות, למה ואיך ליצור אותן. הנה שאלה שעלתה שם לאחרונה:
"ערב טוב, אני מעוניינת להגדיל את רשימת תפוצה שלי וגם את הלידים, אני נותנת מתנה שעת יעוץ חינם ותוהה כיצד להפיץ אותה גם כדי "ללכוד" יותר מיילים וגם יותר לידים. האם דרך דף נחיתה , דרך פוסט האם יש אפשרות נוספת דרך הפייסבוק?"
התשובה שלי לשאלה:
"שאלה מעניינת. למעשה יש לך 2 מטרות במקביל, להגדיל את רשימת התפוצה ולהביא לידים שיממשו את המתנה ואולי יהפכו ללקוחות. לרוב אני מעדיפה לעבוד על פעולה אחת בלבד לכל קמפיין ולהגדיר לי מטרה מספרית – לכמה אני רוצה להגיד. כי ככה קל יותר להגיע למטרה ולכמות שרצית.
לגבי ההטבה – דף נחיתה שבו ממלאים טפסים לקבל את ההטבה הוא פתרון הכי נוח, כאשר הטופס בו מחובר למערכת דיוור כלשהי. ככה לאחר נקודת מילוי הפרטים יכולים לקרות 2 תרחישים:
1. הנרשמים יקבלו מייל וילמדו מה הם הולכים להמשיך לקבל ממך מבחינת תוכן
2. הם יקבלו תיאום לשיחת הייעוץ ולאחר שיחה איתך יוכלו להתרשם יותר ואף אולי להירשם לשירות הבא בתור.
הייתי משרטטת אפילו על נייר מה קורה בכל שלב ומנסה לבנות בכלים שאת מכירה משהו שנותן פתרון שגם נוח לך (מבחינת תיאום שעות, חזרה לאנשים וכו') וגם נוח לאנשים להבין לאן נרשמו, ומה קורה הלאה.