שאלה מצוינת שעלתה בקבוצה מתנות דיגיטליות הייתה למה בכלל להכין מוצר מתנה לרשימת התפוצה.
התשובות שהגיעו מחברי הקבוצה היו מדויקות, ואני שמחה היום לשתף אתכם בהן ולהרחיב עוד קצת.
- כדי להיחשף לקהל חדש – מתנה דיגיטלית היא דרך נהדרת להגיע לקהל חדש, לתת להם טעימה מהידע והייחודיות שלנו, בהשקעה מעטה (יחסית). כדי להגיע לקהלים חדשים נוכל לעבוד בצורה אורגנית וגם ממומנת, לכוון מראש את המתנה כבר בשלב היצירה שלה לקהל שלא מכיר אותנו עדיין ולחשוב מה הדברים שחשוב לנו שילמד עלינו וחשוב לקהל ללמוד מאיתנו.
- כדי להגדיל את כמות העוקבים – המשך ישיר לתשובה הראשונה. כאשר הגענו לקהל חדש, עצם ההרשמה שלהם לקבלת המתנה תגדיל את כמות העוקבים שלנו, אך חשוב שנשים לב לא ישר להפיץ אותם במלא מידע עלינו, עשרות מיילים וישר למכור להם, אלא לתת להם תקופת היכרות עם הרשימה שלנו, לשים אותם במסלול בו הם מקבלים רק את המידע אותו ביקשו לקבל + עוד מעט מידע על מי אנחנו ולמה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים ולבדוק מה מתוך התוכן שלנו יכול לעניין אותם על ידי שאלה ישירה או הצגת מספר אפשרויות שונות מהן נרחיב בסדרת מיילים נוספת.
- כדי לתת לקוראים "לטעום" מהשירותים/מוצרים שלך לפני שהם רוכשים – פה מדובר על מתנה דיגיטלית לקהל מעורב יותר, כזה שעוקב אחרינו תקופה וצריך עוד מעט מידע או היכרות עם הידע שלנו לפני שהוא קונה. הטעימה יכולה לבוא בצורות מגוונות כמו וובינר, פרק מתוך המוצר, סרטון הקדמה או וידאו ראשון ועוד..
- כדי ליצור קהל עוקב נאמן שירכוש ממך מוצרים חדשים – מתנות דיגיטליות לא מיועדות רק לקהל חדש או שמכיר אותנו אלא גם ללקוחות שלנו. למעשה, גישה שאני מאוד אוהבת היא לתת קודם למי שכבר קנו מאיתנו – ורק אחר כך לכל האחרים. כאשר ניתן מתנות דיגיטליות מסוגים שונים כחלק מהמוצרים שלנו או מניוזלטר הקבוע ללקוחות שלנו – נוכל להעשיר את החוויה שלהם, לתת להם הרגשה נהדרת ולהבטיח שהקשר שלנו איתם יהיה חם ועקבי.
- כדי להגדיל את רשימת התפוצה – אני מאמינה ברשימה איכותית, כזו שאנחנו מקפידים לשמור איתה על קשר קבוע, לטפח אותה ולהקדיש לה זמן ומחשבה באיך לתת יותר לקהילה שעוקבת אחרינו בפורמט המאוד אישי הזה שנקרא מייל. אבל.. פעם בכמה זמן אני דואגת לרענן את הרשימה בעוד כמה עשרות / מאות נרשמים חדשים, על ידי מתנות דיגיטליות מסוגים שונים. המטרה היא לא שיהיה מספר להתגאות בו אלא לאפשר לעוד אנשים ליהנות מהטוב שיצרנו כבר ולתת לנו כבעלי העסקים אפשרויות נוספות להכנסה מלקוחות פוטנציאליים.
- כדי להזכיר לקהל שלך שאת קיימת, להיות להם בזיכרון כשהם צריכים את השירות / מוצר שלך או שמעו על מישהו שצריך – זו סיבה נהדרת בכלל ליצור תוכן אבל בפרט מתנות. כשאנחנו משווקים באופן קבוע, עקבי, אנחנו נשארים בתודעה. כשאנחנו בתודעה – אנשים ממליצים עלינו, מדברים עלינו והמעגלים שאנחנו מגיעים אליהם מתרחבים.