למה ב-2020 חשוב להשקיע ברשימת התפוצה שלנו?
כשהתחילו את השיווק הדיגיטלי לפני יותר מעשור, לבנות רשימת תפוצה ולדוור אותם היה אחד הכלים הכי חזקים עם אחוזי פתיחה של מעל 80% ואחוזי המרה מצוינים, אבל ככל שהרשתות החברתיות נכנסו לסל כלי השיווק שלנו ושנפתחו לנו עוד אפשרויות, חינמיות ובתשלום, להגיע לקהל יעד המדויק לנו, ובמקביל חלה הצפה של משווקים שעטה על המייל שלנו – ככה חלה ירידה בשימוש בכלי אצל עסקים קטנים והיום השיח על הכלי הזה הוא לרוב "מי קורא היום אימיילים?" או "אני לא יודעת איך לא להגיע לתיבת הראשית בלי ליפול לספאם או לקידומי מכירות".
אבל, דווקא עכשיו ב-2020, כשאנחנו רואים מעבר חד בין הפרסום בפייסבוק לפרסום באינסטגרם, כשאנחנו רואים שהמיילים שלנו מתחילים להיות מדויקים יותר, גם כי למדנו להיות מינימליסטיים כצרכנים של מיילים ולסנן את מה שבאמת אנחנו רוצים לקרוא וגם כי הכלים עצמם יודעים לסנן עבורנו מה שאנחנו באמת לא קוראים או חשוב לנו – זה הזמן להשקיע בכלי הזה.
הסיבות להשקיע בבניית רשימת תפוצה איכותית
- כי זה עדיין הערוץ הכי אישי וישיר לעוקבים והלקוחות שלנו, וזה שנותן לנו הכי הרבה מידע על כל אחד מהם – מי ראו את הפרסום האחרון שלנו, מי קראו, כמה הקליקו ועוד…
- כי אנחנו יכולים לעקוב אחרי העוקבים שלנו – לראות איך הלקוחות שרכשו מאיתנו לאחרונה הגיעו אלינו, כמה זמן הם עוקבים אחרינו ומה מעניין אותם.
- כי עדיין אחוזי החשיפה, הפתיחה וההמרה במייל – הם הטובים ביותר מכל הפלטפורמות השונות.
- כי הקהל שעוקב אחרינו במייל הוא הכי מדויק לנו (אם נבנה נכון את המשפך השיווקי והמתנות שלנו).
למה מתנות דיגיטליות הן הכלי הכי טוב לעבודה הזו
קודם כל, אני חייבת להבהיר פה את המושג מתנות דיגיטליות, כי יש הרבה אנשים שחושבים שמדובר במשהו קטן וחמוד כזה, שרק Nice to have אבל לא חובה שיהיה בכל עסק.
למה בחרתי במונח 'מתנות דיגיטליות'?
יש משפט שאני אוהבת להגיד בכל תחילת קורס או הרצאה על מתנות דיגיטליות והוא:
מתנות מסמלות נתינה אמיתית ומלאה. כשאנחנו נותנים מתנה מכל הלב, משהו בצד השני נפתח ומתחבר אלינו. כשאנחנו נותנים ידע מכל הלב, אנשים מתחברים לערכים ולידע שלנו, ולדרך בה אנחנו מעבירים אותו.
אחרי כמעט 6 שנים שאני משווקת בעזרת מתנות דיגיטליות, ואלפי אנשים שהורידו את המתנות שהכנתי, למדתי לזהות מה קורה לאנשים לפני שהם מורידים את המתנה, לאחר מכן וגם אני עוקבת אחרי מה קורה איתם לאורך השנים.
כשאנחנו אומרים את המילה מתנה, ישר קופצת לנו בראש סיטואציה של יום הולדת או אירוע חגיגי ולא דווקא עסקים, וזה מעולה – כי זה מזכיר לנו שמי שמולנו זה אדם אמיתי, ולא רק יישום וירטואלית שהחליטה לתת לנו מתנה. בעזרת המתנה אנחנו מאפשרים לנרשמים הצצה למי שאנחנו, לעולם התוכן שלנו, לנתינה שבנו, ואם נעשה את זה נכון – נוכל לגרום להם לא רק להכיר אותנו אלא גם לחבב ולסמוך עלינו, שכמו שאתם בטח יודעים – זה חלק חשוב בעסקים (ובמערכות יחסים בחיים בכלל).
מה עוד מתנות דיגיטליות נותנות לנו
- יצירת מתנה דיגיטלית מאפשרת לנו להוציא את היצירתיות שבנו
- התהליך ליצירת מתנה דיגיטלית הוא דומה ולעיתים אפילו זהה לתהליך יצירת מוצר דיגיטלי בתשלום, ככה שככל שנתנסה בזה יותר, ככה נוכל ליצור עוד מוצרים שגם יכניסו לנו כסף וירחיבו את סל המוצרים שלנו
- דרך הנתונים שאנחנו מקבלים ממי שמורידים את המתנות שלנו, אנחנו יכולים ללמוד יותר על איך לדייק את קהל היעד שלנו, איך להכיר את הלקוחות שלנו יותר לעומק ואיך ליצור עוד מתנות, מוצרים ושירותים מדויקים יותר
לסיכום הפוסט וכדי שלא תישברו את הראש על רעיון למתנה דיגיטלית, הכנתי לכם:
רשימת 20 רעיונות למתנות דיגיטליות שיגדילו במהירות את רשימת התפוצה שלנו
1. מדריך Cheat Sheet שימושי ויעיל – כבעלי עסקים יש לנו בראש המון ידע על תהליכי העבודה של הלקוחות שלנו והרבה טכניקות לייעול תהליכי עבודה. מתנה נהדרת היא לרכז ידע סביב תהליך מסוים במסמך, באקסל או בדרך ויזואלית נוחה אחרת, נוכל לתת מתנה שאנשים יתלהבו ממנה וישתפו אותה.
2. מפת חשיבה, דיאגרמה או טבלה המפשטת בצורה ויזואלית רעיון מורכב.
3. רשימת משאבים או כלים שבהם אנחנו משתמשים ויכולים לשמש את הלקוחות או העוקבים שלנו.
4. הדרכה קצרה (אפילו 10-15 דקות) על נושא מאוד ממוקד – בוידאו או אודיו.
5. סיפור מקרה Case Study – ניתוח מקרה של לקוח שלנו או מקרה שאנחנו חווינו בעסק ויכול ללמד אחרים מתוך הניסיון שלנו.
6. אתגר / קורס במייל / סדרת מיילים שמעשירים אותנו בידע חדש – אחד הכלים הכי חזקים להגדלת רשימת תפוצה. אנשים רוצים לעבור שינויים, ללמוד דברים חדשים ונוח להם שזה יגיע ישירות אל תיבת המייל.
7. הדגמה או תקופת ניסיון חינמית קצרה במוצר או שירות שאנחנו מוכרים.
8. קופון הנחה נסתר לאחד המוצרים שלנו.
9. מוצר סודי במתנה – בלי לחשוף יותר מדי פרטים עליו אלא רק לספר על התועלת שלו ללקוחות.
10. חידון שמאפשר למשתתפים בו ללמוד משהו עליהם. חשוב לעשות אותו חכם ועם תוצאות מדויקות המשתנות בהתאם להרכב התשובות.
11. מבחן או הערכה עצמית – בדיקה של המשתתפים את הביצועים שלהם בתחום ספציפי כדי לדעת איפה הם היום ומה הדברים הבאים שעליהם ללמוד או לעשות כדי להתקדם.
12. טמפלט – תבנית עבודה שלנו או סדר פעולות מאורגן לביצוע משימה כלשהי שעוזר להם לשחזר את דרכי העבודה שלנו או איך שצריך לפעול בנושא מסוים.
13. פלנרים – בין אם מדובר על תכנון יומי / שבועי / חודשי / רבעוני – כל דרך התמודדות עם עומס המטלות, שמשמשת אותנו ביומיום או באופן כללי היא כלי בארגז הכלים שלנו – בואו ניתן לעוד אנשים ליהנות מהם.
14. בהמשך לסעיף 7, שיעור בחינם מתוך קורס בתשלום – מתנה שהיא בעצם טעימה מהמוצר שלנו. היא מאפשרת לנו לחשוף את הידע ואת דרך ההגשה הייחודית שלנו ומעודדת הרשמה לקורס לאחר הורדת המתנה. זו מתנה יעילה והרבה בעלי עסקים נוהגים להשתמש בה בשנה-שנתיים האחרונות.
15. בהמשך לסעיף הקודם – דפי עבודה – דפי עבודה מתוך סדנה / קורס קיימים נותנים הצצה לדרך התרגול של החומר. זו מתנה שאפשר לתת לתלמידים בסדנה / הקורס, או לקהל הרחב באמצעות מתנה דיגיטלית שכוללת חלק או את כל המידע.
16. מארז מתנות – יצרתם כבר כמה מתנות דיגיטליות? ארזו אותם לחבילה אחת מרוכזת שאפשר להירשם פעם אחת ולקבל הכל, או לדף עם סיסמה באתר שלכם שאליו מגיעים רק לאחר הרשמה.
17. אינפוגרפיקה – אחת הדרכים הויזואליות והנעימות ביותר לארוז את הידע שלנו לכלי שימושי להורדה. זה יכול להיות סיכום של פוסט בבלוג, סדנה, הרצאה, ואפילו פוסט בפייסבוק בקובץ מסכם שמראה לנו לא רק את המידע אלא גם נתונים סטטיסטיים, המחשה ויזואלית ותהליך מחשבה / עבודה.
18. ספרון מלא בידע ארוז כ-PDF – מדריכים שמכילים את מיטב הידע שלנו, בתחום מאוד צר מתוך כל העשייה שלנו, מהם ניתן ללמוד משהו משמעותי שייתן ערך ויעשה שינוי אצל הקוראים.
19. רשימת רעיונות – בין אם זה רשימת רעיונות לכותרות פוסטים, רשימת רעיונות למתנות דיגיטלית (אהמ אהמ) או רשימת רעיונות איך לקחת את העסק שלכם לשלב הבא -כנשתף את הידע ואת הרעיונות שלנו עם אחרים – כולם רק ירוויחו מזה.
20. קובץ לדפדוף – מצגת או סרטון קצר, עם דוגמאות שלנו כמו – מתכונים, פרסומים ברשתות חברתיות, תמונות שונות ועוד…
רוצה ללמוד עוד על מתנות דיגיטליות? קליק כאן להורדת המדריך המלא ליצירת המתנה הדיגיטלית הראשונה שלך