מה אנחנו לומדים כשדברים לא מסתדרים?

את הפוסט הזה העליתי לפני כשבוע בקבוצה סגורה בפייסבוק, אבל בעקבות התגובות שקיבלתי עליו שם אני חושבת שנכון להעלות אותו גם לפה, לבלוג שלי. כי המטרה של הבלוג הזה היא לתאר את מאחורי הקלעים של העשייה שלי ומה יותר מאחורי הקלעים מאשר לתעד הצלחות/אי הצלחות.

אז השיווק של הקורס הנוכחי שלי לא הצליח.

הלכתי לפי הספר, מילולית, יצרתי קורס לפי ספר של פאט פלין שמלמד איך ליצור מוצר עם קבוצת בטא, לבדוק אותו ואז לצאת לשוק כשמקבלים פידבקים חיוביים וגם מוודאים שאנשים מוכנים לשלם על המוצר שיצרת.

הייתה קבוצת בטא, המצגות של הקורס נכתבו אחת אחרי השניה, הקורס הוקלט וקיבל ביקורות טובות מהקבוצה והתחלתי לשווק אותו, בתחילת דצמבר. נתתי לזה 3-4 שבועות של שיווק עד לפתיחת הקורס.

יצרתי קהלים מדויקים עם יועצת, סוף סוף גם באמת הבנתי איך לתפעל את הדבר הזה שנקרא פרסום ממומן. יצרתי פרסומות ובחנתי 2 תמונות שונות לכל פרסומת, הרצתי קמפיין לקהל קר ובמקביל לקהל מתחמם כשכל מי שרואה מודעה אחת כקר מועבר אחרי זה למתחמם. באמת – מתוכנן לשלמות.

פניתי לשתי קולגות/חברות שיצרו שיעורי בונוס שהוסיפו עוד ערך למי שנרשמים לקורס.

העברתי שיעור לייב בקבוצה גדולה, שהיו אליו לא מעט נרשמים, והיה מדהים עם פידבקים נהדרים, ובסופו הזמנתי אותם להירשם לקורס.

פניתי ללקוחות שכבר קנו אצלי קורס עם הטבה מיוחדת, כי בכל זאת זה קורס המשך.

שלחתי בתפוצה שלי מיילים שמסבירים למה כדאי להירשם ומה הם יקבלו מהקורס.

עשיתי כל מה שחשבתי שנכון.

אבל בסוף – לא נרשמו מספיק. ואם להיות לגמרי כנה, נרשמה אחת.

לשמחתי היו לי את נרשמי הקורס מייסדים שלומדים עכשיו את הקורס בשנית לעומק והחלטתי לא לבטל/לדחות את המועד של הקורס אלא ללכת על זה, ולהיפך – לתת לכל אחד/ת תשומת לב אישית, מיוחדת, ללמוד מכל פידבק נוסף שהם נותנים ולדייק עוד יותר את תכני הקורס, הדוגמאות והפעילות בקבוצה.

אני יודעת שיכולות להיות מליון סיבות למה זה לא הצליח, אבל עדיין – זה ביאס אותי, ממש.

אחרי מחשבה עמוקה, שיחות עם חברות ואמא שלי, החלטתי לקחת את זה כשיעור, ללמוד איך לשפר את תהליכי העבודה שלי בהוצאת קורס חדש לשוק, איך ליצור מנגנונים תומכים, איך לדייק את העשייה שלי וכן – להבין שגם אם עשיתי הכל, לא הכל תלוי בי ולפעמים יש גם גורמים חיצוניים שמשחקים תפקיד.

ומה הלאה?

אני הולכת לקחת את ההזדמנות הזו בשתי הידיים, למצות את הלמידה ממנה ולתת לתלמידים שלי את ה-200% שלי, כדי שיצאו עם כל הידע שאני רוצה שהם יקבלו מהקורס הזה. וגם אלמד מהם – איך להפוך את הקורס הזה, ואותי כמי שמלמדת – לטובים יותר.

משחררת את הפוסט הזה לחופשי, ומקווה שהוא ייתן כוח לאחרות להמשיך, ליצור ולעשות, גם אם לפעמים קשה.

אולי יעניין אותך גם

איך בולט ג'ורנל יכול לשנות את השגרה העסקית שלך? רעיונות יישומיים לייעול היום-יום

איך בולט ג'ורנל יכול לשנות את השגרה העסקית שלך? רעיונות יישומיים לייעול היום-יום

לפני כמה שנים, נתקלתי בבולט ג'ורנל. בהתחלה חשבתי שזה סתם טרנד חמוד – מחברת יפה עם כותרות שמציירים לבד ומלא זמן השקעה, אבל אז הבנתי שזה יכול להיות משהו הרבה יותר משמעותי ומועיל. לא עוד כלי עבודה שמכתיבה לי איך

לקריאת הפוסט ←
מבלאגן למאורגן 3 צעדים פשוטים ליצירת סדר בראש ובעסק שלך עם שיטת PARA

מבלאגן למאורגן: 3 צעדים פשוטים ליצירת סדר בראש ובעסק שלך עם שיטת PARA

כמי שמנהלת עסק דיגיטלי כבר שנים, אני יודעת כמה קל ללכת לאיבוד בין משימות, קבצים ורעיונות שמתפזרים בכל מקום. ובהחלט בשנים הראשונות, גם אני עבדתי עם אינסוף מחברות, תיקיות, וגיליונות אקסל – והכל הרגיש לי עמוס, מבולגן ומתיש.

ברגע שהכרתי

לקריאת הפוסט ←

מדריך מקיף מתנה

לעבוד פחות, להספיק הרבה יותר!

להפוך כל משימה בעסק להרבה יותר פשוטה, מהירה ומוצלחת, וליהנות מעסק יעיל ובנוי לצמיחה​

כניסת תלמידים