איך לתכנן נכון את הקיץ בתור עצמאים – פוסט ראיון עם סימונה זלישניק

אחד הדברים שהכי מאתגרים אותי כעצמאית (כמו את רוב האנשים..), זה התמרון בחודשי הקיץ בין הילדים לעסק. בשנה שעברה גיא היה תינוק די קטן והבנות עוד לא היו במסגרת, אז לא היה בזה הרבה שוני משאר השנה, אבל הקיץ הן מסיימות את הגן בתחילת אוגוסט והוא מתחיל גן לראשונה בסוף אוגוסט, ובין לבין – אנחנו בבית.

לוח תכנון קיץ להורדה במתנה
לוח תכנון קיץ להורדה במתנה – שניתן במסגרת פעילות הקיץ בבלוג שלי

כבר במאי התחלתי לחשוב איך אני רוצה שיראה הקיץ שלי, איך אני משלבת נכון בין עבודה בסטודיו (שאני לא רוצה להפסיק לחלוטין לחודש שלם), בילוי והפעלה מהנה לילדים, וכתיבה לבלוג. אז הורדתי קצת את ה"גז" מהדוושה של הסטודיו, סיימתי כמה פרויקטים גדולים ולקחתי ממש מעט פרויקטים קטנים להמשך הקיץ, ובבלוג דווקא נתתי גז ותכננתי פעילות קיץ מהממת, שאמורה לתת רעיונות להורים בדיוק כמונו, איך להעסיק את הילדים בבית (ובמזגן) בצורה מהנה, ותוך כדי ללמד אותם גם על אוכל בריא, כישורי מטבח ועוד.. ובמקביל לכל זה, הכנתי לוח תכנון לילדים, שבו אני רושמת לי מתי יש לנו בייביסיטר, ומה הפעילויות שהילדים (ואנחנו) רוצים לעשות במהלך הקיץ, כולל כמה ימים עם אבא שיקח חופש.
ולפני כשבוע נתקלתי בפוסט של סימונה זלישניק, שמדבר בדיוק על איך לתכנן את הדברים בצורה נכונה (וגם צבעונית – דבר שמאוד התחברתי אליו), אז ראיינתי אותה ואשמח לספר לכם את הסיפור שלה והדרך שלה לתכנן:


הי סימונה, נעים להכיר 🙂 ספרי לנו, איך הגעת לפתוח עסק עצמאי?

אני שגדלתי בבית לאבא עצמאי והבטחתי לעצמי לא להיות עצמאית, "כי זה סתם כאב ראש" בלי ביטחון כלכלי, החלטתי לעשות את הצעד הזה אחרי קריירה ארוכה כשכירה. הייתי ברוקרית בבורסה ומלאתי קשת תפקידי ניהול, האחרון ביניהם מנכ"ל בחברה ארצית והיתה לי התלבטות גדולה כי התרגלתי לרכב חברה, עוזרת אישית, שכר מכובד, סמנכ"לים.. ובבחירה בלהיות עצמאית בעצם הייתי צריכה להתחיל מהתחלה. כמובן שעלו בי תהיות: מה אם זה לא יצליח, מה אם לא יאהבו. אבל בכל זאת הלכתי על זה.

הבנתי שאת מייעצת לעסקים שאת מלווה לסמן בורוד את הזמן עם הילדים בחופש, תוכלי לפרט קצת מה זה אומר ומה זו שיטת הסימון בצבעים שאת משתמשת בה?

הפעילות שלנו בעסק מורכבת מארבע תחומים – שיווק, מכירות, תפעול וייצור, או מתן שירות – השיטה שלי לוודא שכל שבוע אנחנו פעילים בכל התחומים האלה היא לתת לכל סוג פעילות צבע אחר (לדוגמא: צהוב לשיווק, ירוק לשירות או לייצור, כחול לתפעול, ואדום למכירות) וכך במבט אחד מהיר על לוח התכנון השבועי אנחנו מוודאים שאנחנו פועלים בכולן.
בחופשת הקיץ יש לנו עוד פעילות מאוד משמעותית שנקראת ילדים והזמן שלנו איתם הרבה פעמים הוא על חשבון השעות שבהן אנחנו בדרך כלל עובדים.

לכן, העצה שלי היא לסמן בורוד את כל הפעלויות שאנחנו עושים עם הילדים – חופשה, סרט, בוקר של כיף .. ולשלב את אותן פעילויות בלוח התכנון השבועי / החודשי הכללי שלנו.

הצצה לתכנון הזמנים בצבעים ביומן של סימונה

איך את מתמרנת בין הזמן עם הילדים לזמן העבודה בעסק בתקופת הקיץ?

ביוני אני מכינה לוח פעילות לילדים עם פעילויות שלא דורשות את הזמן שלי – קיטנות, מחנה קיץ, צופים, ביקורי בני דודים, יום סבא, יום אבא ועוד…. ואז אני רואה איזה חוסרים יש, איפה הילדים יהיו חסרי עיסוק – כי מותר (וחשוב) גם להסתלבט מול הטלוויזיה ומתבגרים מול המחשב. כך אני יודעת כל שבוע כמה אני צריכה לתמרן בין העבודה לחופש.

וסוד – יש לי גם שני ילדים מתבגרים וזה לא משתפר עם הגיל, עדיין צריך לתמרן ולוודא שהם לא טבעו מול מסך המחשב ..

את מתכננת גם את הזמן שאת נמצאת עם הילדים? מה אתם עושים בכל יום? איך זה נראה?

כן, אני מתכננת את הזמן שאני עם הילדים, בין אם זה ים, בריכה, חופשה, סרטים, קרטינג, מוזאון המדע או סתם ארוחת צהרים הכל מופיע בתכנון השבועי. אני מראש קובעת ומסמנת בוורוד את הזמן שלי עם הילדים ובמקביל שעות העבודה הן יותר גמישות, לדוגמא: אפשר בבוקר ללכת לסרט עם הילדה המתוקה שלי ובערב להשלים משימות של עבודה.

אני הופכת את החודשים האלה ללוז החופש הגדול וחשוב ביותר ליהנות מזה.

אוגוסט – חודש "מת" או הזדמנות לרענן את העסק?

חודש אוגוסט זכה לכינויו "החודש המת", אבל ספק אם בצדק! דווקא אוגוסט לפעמים הוא החודש עם המכירות הגבוהות ביותר בשנה – תלוי איך ממנפים את ה"שקט היחסי" בשוק. אבל גם אם העסקים איטיים יותר, בגלל חופשות, ילדים, אולי אפילו החום הכבד… 🙂 – זאת דווקא הזדמנות מצוינת עבורנו לחדש, לרענן ולהשלים משימות שרצינו לעשות בעסק כבר הרבה זמן ולא הספקנו בגלל העומס.

אז הנה 3 דברים שאפשר וכדאי מאוד! לעשות בחודש אוגוסט:

  1. ממשיכים להשקיע בשיווק! – רציתם לסיים את האתר? צריכים לעשות רשימת תפוצה חדשה כדי להגדיל את מעגל הלקוחות? מדריך- כבר עשיתם? זה בדיוק הזמן! אלה הם בדיוק מסוג הדברים שאנחנו דוחים כשיש המון עומס בעסק, ואין זמן יותר טוב להשקיע בשיווק מאשר בחודשים כאלה.
  2. נפגשים עם קולגות ומייצרים שת"פ! – חודש איטי עם לקוחות? לא נורא – נצלו זאת כדי להיפגש ולייצר שותפויות עסקיות, ברטרים, וכל שת"פ אחר שיניב לכם תוצאות עם קהל נוסף של לקוחות פוטנציאליים לשנה הקרובה!
  3. מפתחים מוצרים חדשים! – כמה זמן לא נגעתם בסל המוצרים שלכם? הגיע הזמן לעבור על סל המוצרים ולראות אם הוא עדיין מותאם לקהל היעד שלכם: לבדוק אם יש מקום להוסיף מוצרים משודרגים, אם יש צורך שעדיין לא נענה על-ידי העסק שלכם, או האם אתם רוצים להתקדם לאפיקים חדשים של שירות? אוגוסט זה זמן מצוין לעבור מחדש על השירותים והמוצרים שאנחנו מציעים, ולרענן במידה ויש צורך!

ועוד נקודה למחשבה – תחשבו על הלקוחות שלכם מה הם היו רוצים באוגוסט:

  • אם אתם עוסקים בסדנאות תוכלו לבנות סדנאות לילדים עבור הילדים של הלקוחות
  • אם אתם נותנים שירותים לבעלי עסקים אפשר להציע לבעלי עסקים לנצל את אוגוסט להשקיע בעסק
  • משווקים לארגונים? למנהלות הרווח יש עכשיו זמן לשבת בנחת ולתכנן את השנה הבאה

סימונה זלישניק היא ‏בעלים ומנכ"ל‏ ב‏סימונה זלישניק – מובילה עסקים להצלחה

יש לה גם מדריך מעולה במתנה – עסק רווחי צעד אחר צעד

מוזמנים ליצור איתה קשר במייל simona@zalishnik.co.il

או בטלפון 058-7801235


אולי יעניין אותך גם

מדריך ClickUp למתחילים: כל מה שצריך לדעת כדי להתחיל

מדריך ClickUp למתחילים: כל מה שצריך לדעת כדי להתחיל

ClickUp הוא אחד הכלים המובילים לניהול משימות ותהליכים בעסקים קטנים, והוא יכול לשדרג את ההתנהלות היומיומית בעסק שלך. בפוסט הזה נצלול לעומק המערכת, נלמד איך להתחיל לעבוד איתה, נבין כיצד להתאים אותה לצרכים שלך, ונענה על שאלות נפוצות כמו מה

לקריאת הפוסט ←
ניהול זמן בעסק קטן: איך לתכנן את היום שלך ולהגביר את היעילות

ניהול זמן בעסק קטן: איך לתכנן את היום שלך ולהגביר את היעילות

האם ידעתן שהדרך שבה אנחנו מתחילות את הבוקר יכולה להפוך את היום שלנו ליעיל יותר ולהשפיע על כל השבוע?
כבעלות עסקים, כל בחירה שאנחנו עושות על הבוקר יכולה להשפיע על הפרודוקטיביות, ההצלחה וההרגשה הכללית שלנו לאורך היום. בפוסט זה,

לקריאת הפוסט ←

מדריך מקיף מתנה

לעבוד פחות, להספיק הרבה יותר!

להפוך כל משימה בעסק להרבה יותר פשוטה, מהירה ומוצלחת, וליהנות מעסק יעיל ובנוי לצמיחה​

כניסת תלמידים