fbpx

5 דרכים איך להפוך את העוקבים שלנו לקהילה מעורבת – איך יישמתי את הספר Superfans בעסק שלי

כבר כמה שנים שאני עוקבת אחרי פאט פלין (Pat Flynn). שומעת את הפודקאסטים שלו מדי שבוע, קוראת את הניוזלטרים שלו וגם קניתי כבר כמה ספרים דיגיטליים שלו, אז כשהוא הוציא את הספר החדש שלו השנה Superfans הייתי בין הראשונים לקנות את הספר בכריכה קשה, רק כדי לגלות כמה שבועות אחרי שהוא הגיע שאני לא ממש מגיעה לקרוא אותו (בכל זאת זה ספר די ארוך באנגלית, ואין לי אין יותר מדי סבלנות בערב או בכלל לקריאה כזו), אז קניתי גם בכמה דולרים את גרסת האודיו – ואיזה פלא, אותה הצלחתי לסיים תוך כמה ימים.

על מה הספר מדבר?

בגדול, איך להפוך את העוקבים שלנו, לקהילה מעורבת יותר ומשם ל-Superfans שגם רוכשים, שוב ושוב (ממש כמו שאני לפאט פלין עצמו). הספר מלווה בתרגילים לכל פרק + קורס חינמי אונליין בו אפשר ללמוד וליישם את הכלים שהספר מלמד. אז כדי לא רק לקרוא החלטתי לקחת את התרגילים וליישם אותם באתר ובקהילה שלי, והנה המסקנות שלי לאחר כמה חודשים של יישום וקריאה שלישית (כבר) של הספר.

איך יישמתי את התרגילים בספר Suprerfans?

1. יצרתי תהליך on-boarding חדש למצטרפים חדשים לקהילה

מה זה אומר?
כשאנשים נכנסים לראשונה לקהילה שלי, הם עושים זאת באחת מהדרכים הבאות: גלישה באתר לראשונה, הצטרפות לקבוצת הפייסבוק או מעקב אחר דף הפייסבוק. מבחינתי זו פעולה די פאסיבית שכנראה לא יהיה לה המשך, אז אני מנסה להניע אותם כבר באינטראקציה הראשונה הזו על ידי הרשמה למתנה דיגיטלית – להצטרף לרשימת התפוצה שלי.
לאחר שהם עושים את פעולה זו, במקום רק לשלוח להם את המתנה ולהתחיל לשלוח להם את הניוזלטר הקבוע שלי, אני מכניסה אותם קודם לסדרת מסרים קצרה שמציגה להם את התכנים השונים שהם יכולים לקבל ממני, את הפעילויות השונות של הקהילה ועוד. אחד הדברים שיישמתי בתוך תהליך זה בעקבות קריאת הספר הוא להוסיף די בהתחלה את השאלה: "מה האתגר הגדול ביותר שלך בנוגע ל______?" כאשר החלק החסר הוא הנושא שאני מתמקדת בו בתוכן שלי בתקופה הקרובה, בין אם זה מתנות דיגיטליות או רשימות תפוצה בתחום הקורסים שלי, או באוכל בריא / הורות לילדים בתחום הבלוג שלי.

מה התוצאה של הפעולה?
מסתבר שאנשים ממש נהנים להגיב למיילים עם שאלה אחת ויצא שקיבלתי לא מעט תשובות אישיות במענה למייל מהסדרה הזו, ולמדתי המון מזה.

2. לקיים שיחות 1-על-1 עם חברי הקהילה המעורבים

מה זה אומר?
לפנות אישית או לפתוח אפשרות לתאם איתי שיחה קצרה, בה אני גם מציעה ייעוץ אישי (תלוי בתחום) וגם שואלת אותם במקביל שאלות על התכנים שהם אוהבים, מה מעניין אותם מהקיים, מה עוד אני יכולה ליצור מבחינת תוכן או מוצרים שיכול לעזור להם ועוד. כלי נהדר.

מה התוצאה של הפעולה?
האמת שזה משהו שאני חושבת שלמדתי ממנו עוד לפני קריאת הספר, אבל אני כבר כשנתיים, פעם בכמה חודשים עושה סבב כזה, מדברת עם 3-4 אנשים מהקהילה למשך עד 15 דקות כל פעם וזה עוזר לי ללמוד המון ולדייק עוד יותר את התכנים והמוצרים שלי.

3. להחזיר כל הושטת יד

Photo by Paweł Czerwiński on Unsplash

מה זה אומר?

זה נשמע די פשוט, אבל באמת צריך להקדיש זמן לזה במהלך השבוע או אפילו כמה דקות מדי יום, תלוי בגודל וקצב הקהילה. פשוט דאגו להשיב גם אם זה בלייק, על כל תגובה, שאלה או פרסום בקהילה שלכם. זה לא מובן מאליו שאנשים מגיבים או משתתפים בקבוצה שלכם או מגיבים על התוכן שאתם יוצרים, אז הקפידו להגיב לכולם ולהחזיר לחיצת יד לכל יד מושטת.

4. לתת הזדמנות להשתתף ולהשפיע על עתיד העסק שלכם

מה זה אומר?

המטרה של פעולה זו היא לאפשר לקהילה שלכם לקחת חלק בהחלטות העסקיות שלכם, לבדוק איתם מתוך מה שאתם מתכננים קדימה מה הם באמת רוצים – אבל… חשוב לא להפוך את זה לדבר קבוע ולא לתת לכל ההחלטות שלכם להתקבל ע"י אחרים אלא לעשות בדיקות, להתנסות ולאפשר להם להרגיש מעורבים מבלי לאבד את השליטה על העסק שלכם.

אצלי בעסק אני מרבה לשתף התלבטויות כמו – איזה מוצר ליצור הבא – זה או זה? איזה פוסט הכי הייתם רוצים שאכתוב (מתוך רשימה שכבר תכננתי) ואיזה קורסים או תכנים נוספים למכירה תרצו שאצור. זה מאוד עוזר לקבל מידע ישיר מהלקוחות הפוטנציאליים שלנו, אבל גם חשוב לדעת מתי לעצור ולקבל את ההחלטות שטובות לעסק שלכם – לדעתכם.

5. לפתוח את דלתות המפעל

מה זה אומר?

לחלוק דברים מאחורי הקלעים של העסק שלכם שיעניינו את הקהל, כמו התנסות עם כלי עבודה חדש, תוצאות של תהליך שיווקי אחרון שעשיתם ועוד. כמה שמה שתחלקו יותר מיוחד ופחות מדברים עליו ברשת, ככה הסיכוי שהקהל יתלהב מזה גבוה יותר.

אני הרבה פעמים משתפת באיך אני מנהלת את השבוע או סדר היום שלי, איך אני מפרקת פרויקטים לחלקים ומשימות, איך אני מתכננת תהליכי אוטומציה בעסק ועוד.

שתפו אותי בתגובות – מה הדברים שאתם הולכים ליישם אצלכם בעסק?

מדריך מקיף מתנה

לעבוד פחות

להספיק

הרבה יותר!​

להפוך כל משימה בעסק להרבה יותר פשוטה, מהירה ומוצלחת, וליהנות מעסק יעיל ובנוי לצמיחה​

כניסת תלמידים