שנת 2023, שהייתה שנה מאתגרת מבחינה עסקית (וקשה באופן כללי), נתקלנו במגוון קשיים וגם הזדמנויות, שהזמינו אותנו לצאת למסע למידה וחקר עצמי. אחד העוגנים שהכי עזרו לי בשנה האחרונה, זו העקביות ביצירת התוכן לפודקאסט, והאנשים השונים שזכיתי לראיין ולהכיר בזכותו. בשביל לרכז את הכל למקום אחד, אני רוצה לחלוק אתכם את רשימת הפרקים שקיבלו הכי הרבה הורדות בשנת 2023 בפודקאסט "לנהל עסק ביעילות" שלי.
מקווה שהפרקים האלו, ובכלל התוכן שעולה בפודקאסט כמעט מדי שבוע, יביאו לכם כלים ותובנות חדשות, השראה וידע, ויעזרו לכם להביא את העסק למדרגה הבאה.
רשימת 10 הפרקים המואזנים ביותר ב-2023 בפודקאסט:
מה ההבדל בין מערכות ניהול פרויקטים לכלי ניהול משימות? ובמה כל אחד מהם יכול לעזור לעסק שלנו?
אחרי שנים בהן ניהלתי סטודיו למיתוג ועיצוב אתרים, הגיע הזמן שלי לצאת לחופשת לידה שאחריה חזרתי לעבודה בצורה מאוד הדרגתית ועם הרבה פחות שעות, וזה היה השלב לשלב מערכת שתעזור לי לנהל את כל הפרויקטים השונים שרצו במקביל, כדי לעקוב אחרי המשימות, כמה זמן עבדתי על כל פרויקט ועוד..
מתוך התהליך הזה וגם תהליכים נוספים שלמדתי מהם בשנים שבאו אחרי, למדתי הרבה דברים, ביניהם כמה באמת כלים מקצרים לנו את זמן העבודה, מה המיינדסט הנכון שבו אני מנהלת ולא העסק אותי, והאם זה באמת קשה או מסובך להטמיע מערכת וליהנות מזה (רמז, זה לא מה שאתם חושבים).
בפרק האחרון של העונה הרביעית, מצטרף אליי רוני ארזי, מנכ"ל ובעלים משותף של 'משרוקית דיגיטל', סוכנות דיגיטל מובילה שעוזר לעסקים לצמוח ולהתרחב באמצעות פתרונות שיווק ופרסום חדשניים. רוני משתף בידע והניסיון שלו כיצד לנווט את האתגרים וההזדמנויות הייחודיות של צמיחת עסקים בשוק הישראלי, כולל טיפים לבניית צוות חזק וזיהוי כישרונות מובילים. בין אם אתם בעלי עסקים מנוסים או רק בתחילת הדרך, התובנות של רוני יספקו הדרכה חשובה לכל מי שמחפשים להרחיב את העסק שלהם. הצטרפו אלינו לשיחה מרתקת על האסטרטגיות והשיטות המומלצות להגדלת העסק וגיוס עובדים באחד מהשווקים הדינמיים ביותר בעולם.
איך לבנות סיסטם בעסק כמו מקדונלד'ס כדי לנהל את העסק בצורה יעילה יותר. בפרק זה, אפרט את השלבים, יחד עם טיפים ורעיונות שיעזרו לכם ליצור מערכת מדויקת ומתוכננת לעסק שלכם, כך שתוכלו להתמודד בצורה יעילה יותר עם האתגרים היומיומיים שלכם.
בנוסף, אשתף אתכם בסיפור להשראה של בעלי עסק אמיצים שהציבו חלום מול העיניים והצליחו להקים מערכת יעילה בעסק שלהם, ואיך הם הצליחו להגיע להצלחה גדולה באמצעותה. נתאר את הצעדים החשובים שהם עשו ונלמד מהדרך שלהם כדי להגיע לרמת יעילות גבוהה יותר.
בפרק הפותח את העונה החמישית של הפודקאסט, דבי קצב ואני מדברות על נושא הניהול העצמי וכיצד הוא קשור לחיים האישיים ולעסקים עצמאיים. הנושא הזה חוזר הרבה במפגשי המסטרמיינד שלנו וכדי להעמיק בו, החלטנו להקליט פרק רק עליו.
בפרק אנחנו חוקרות לעומק ומשתפות מה אנחנו עושות בשוטף כדי לחדד ולהשתפר בתחום זה וכיצד ניהול עצמי מקרין על היעילות של העסקים שלנו ובכלל על ההתנהלות שלנו כאמהות ונשים. הניהול העצמי מתאים באופן מיוחד לעסקים, ומשפיע על היכולת לנהל אותם באופן יעיל תוך שימוש חכם בזמן ובמידע האישי. פרק זה מתאים לאלה שרוצים לחדד את היכולות שלהם בניהול עצמי ולגדול בהם, ובכך להשיג יותר הצלחה והכנסות גדולות יותר בעסק ויותר גם לנושאים החשובים בחיים האישיים.
יש ביטוי בעסקים שנקרא 'להרים כסף מהרצפה' וכמו הרבה ביטויים אחרים שנהיו עם השנים מאוסים או כאלה שאנחנו תופסים כלא אמיתיים, ככה גם הביטוי הזה. אבל.. יש הרבה מקרים בהם הביטוי הזה נכון ואמיתי לגמרי, רק צריך להסתכל במקומות הנכונים.
בפרק אני מרחיבה על איזה דברים שיכולים לשנות את ההכנסות שלנו אנחנו יכולים לשים את הדגש, איך מיקוד וניהול עומס משפיעים על היכולת שלנו להכניס ולהרוויח יותר, איך לנהל תהליכי עבודה ברמה אחרת ואיך לחשוב לפני שזה קורה עוזר לנו למצוא את הנקודות שחשוב לתקן או ליצור מראש.
להיות עצמאיים זה לא דבר קל, בעיקר לא בפן החברתי.
במשך שנים, שירה רוזנבוים, נטורופתית מטפלת ומרצה בפרחי באך, עבדה מהבית וחיפשה כמו רבות מאיתנו את המסגרות המתאימות שבהן תוכל לשתף פעולה וחוויות, ללמוד ולהתפתח. לאורך השנים כעצמאית היו לה הרבה ניסיונות, עד שלאחרונה היא מצאה שיתוף פעולה אחד שמפרה אותה ואת השותפה שלה, כזה שהוא win לשני הצדדים וללקוחות המשותפים.
בפרק זה נלמד תוך כדי שיחה עם שירה, על איך למצוא שיתופי פעולה ושותפיות שמרימים את שני הצדדים, על הדרך שלה כעצמאית, ומה היא הייתה מייעצת לעצמה בתחילת הדרך.
בשנת 2023, חווית הלקוח הכוללת ממשיכה להיות גורם מכריע בהצלחתם של עסקים קטנים וגדולים כאחד.
בפרק חדש, אורטל הדר-תומר, מומחית חוויית לקוח, ואני חוקרות כיצד עסקים בכל הגדלים מסתגלים להתאמה לצרכים ולציפיות המתפתחים של הלקוחות שלהם. דיברנו עם החשיבות של הטאצ' האישי, איך להפוך את החוויה של ריבוי ערוצי מגע עם העסק לחלקה ואיך למנף את הטכנולוגיות החדשות והקיימות ליצירת מסעות לקוחות יעילים ואפקטיביים יותר. מהגברת הנאמנות למותג ועד לצמיחה בהכנסות, חווית לקוח חיובית מעולם לא הייתה חשובה יותר לעסקים המעוניינים לשגשג בנוף התחרותי של היום. הצטרפו אלינו כשאנחנו צוללות לתוך המגמות והתובנות המרכזיות שמעצבות את נוף חווית הלקוח בשנת 2023.
זוכרים את הנושא שחוזר תמיד בתוכניות ילדים של לפתוח דוכן לימונדה בקיץ? אז הילדים שלנו ממש בקטע של זה, וכל שנה אנחנו מתכננים מה נעשה ובסוף לא מתקדמים משלב התכנון, שזה גם בסדר.
היום אבל, איתגרתי אותה קצת ואמרתי לה שאני רוצה שהיא תדבר עם החברות שלה על הפרטים הטכניים יותר, באיזה תאריכים, מה הן בדיוק יכינו ומי אחראית על מה, ושנשב לדבר על התכנון גם אחה"צ יחד.
עד עכשיו, נשמע פרויקט לא מסובך וחמוד מאוד. ועלתה בי מחשבה אחרי שהורדתי אותם – אם הילדים שלנו מצליחים לנהל פרויקט כזה מדהים, אז למה אנחנו, המבוגרים, מתקשים כל כך בניהול פרויקטים בעסקים שלנו? אולי זה הזמן ללמוד מהם ולהבין איך אפשר לנהל פרויקטים בצורה שקולה, יצירתית ויעילה.
בפרק היום נדבר על איך אפשר ללמוד לנהל פרויקטים כמו שילדים לומדים, נראה מה אנחנו כבעלי עסקים חושבים על הנושא ואיך אפשר ללמוד לנהל פרויקטים תוך כדי משחק.
כשאנחנו בדרך להורות, בין אם כשאנחנו מתחילים לחשוב על הכיוון או שכבר נכנסו להיריון, יש לנו הזמן לחשוב על ההורה שאנחנו רוצים להיות. אחד הדברים שאני מאוד רציתי שהילדים שלנו ילמדו, זה עצמאות. בין אם זה להיות עצמאים כאנשים או אנשים שיוזמים ויוצרים עבורם את המציאות.
בפרק זה, הזמנתי את אושרה פחימה-שמש, חברה טובה, יזמית ואישה שאני עוקבת אחרי התכנים והיכולת שלה להבין ולנתח סיטואציות כבר שנים, לשיחה על ילדים, יזמות, עצמאות ואיך אפשר לגשת לנושא זה בצורה חיובית ומסודרת יותר.
אחד הדברים שאנחנו הכי פחות רוצים כבעלי ובעלות עסקים, בין אם אנחנו עובדים לבד או שיש לנו עובדים, זה שדברים שהלקוחות מבקשים מאיתנו תוך כדי העבודה איתם יפלו בין הכיסאות או שנשכח לעשות משימה כלשהי שקשורה אליהם.
לפני כמה חודשים קיבלתי מייל ממתעניינת בתוכנית ליווי שלי, כשאחד הדברים הראשונים שהיא כתבה "אני לא בטוחה שאת מתאימה לנו אבל…" ואז היא תיארה את המצב הנוכחי שלהם ואיפה הם רוצים להיות, וחושבים שהם יכולים להיות מבחינת עבודה שוטפת וניהול לקוחות במקביל.
כבעלי עסקים אנחנו רוצים לדעת שבחרנו את אנשי המקצוע הנכונים לעזור לנו, וגם לוודא שבחרנו כלים ותהליכים שמתאימים לעסק ולעובדים שלנו. אבל איך ניגשים לזה ומאיפה מתחילים בכלל? בדיוק לשם כך נולד פרק זה.
לסיכום, מקווה שתהנו מהפרקים המרתקים הללו ושהם יעזרו לכם להגיע לרמה הבאה בניהול העסק שלכם בשנה הקרובה ובהמשך. מוזמנים לשתף את התוכן עם חברים וקרובים, ולהשאיר תגובות על הפרקים שהכי השפיעו עליכם, בספוטיפיי או אפל פודקאסט.
שנמשיך לגדול ולהתייעל,
שרון