מינימליזם בעסק – איך ליישם את עקרונות המינימליזם כדי לעשות פחות ולהשיג יותר שקט, יותר פוקוס ויותר אנרגיה

על מארי קונדו, רילוקיישן ומינימליזם בעסק

לאחרונה עלתה העונה החדש של מארי קונדו בנטפליקס, הפעם עושים שם סדר בעסקים ולא רק בבתים.
זה נדמה שרק לאחרונה תפס הטרנד שלה את העולם בסערה וכבר המונחים "spark joy" ולהחזיק כל חפץ לפני שנפרדים ממנו לתרומה (או לפח) נהיה דבר מוכר וברור. 

מינימליזם בעסק - איך ליישם את עקרונות המינימליזם כדי לעשות פחות ולהשיג יותר שקט, יותר פוקוס ויותר אנרגיה

אם לפני כמה שנים כשהיו מדברים על לסדר ולנקות היינו רק חושבים איך אנחנו מפנים את החפצים המיותרים, היום לפי גישתה של מארי, אנחנו צריכים ממש להסתכל על כל הפריטים בבית שלנו, לפי קטגוריה ולא לפי אזור בבית, ולנפות את כל מה שלא מעורר שמחה בלב שלנו, או בתכלס – כל מה שלא בשימוש, שלא תורם לנו, אפשר להעביר הלאה ולשמח אחרים.

כשעברנו לאנגליה לפני שנה, שמתי לב לתהליך דומה שקרה בי, בעיקר בתקופה הראשונית לפני שהמכולה הגיעה עם כל החפצים שלנו – ארזנו רק מה שבאמת היינו צריכים לחודש הזה ופתאום קלטתי כמה ציוד נותר ללא שימוש.

אז כבר מאז שהמכולה הגיעה והתחלתי למצוא לכל חפץ בית בבית החדש, התחלתי לעבור אזור-אזור בבית שלנו ולסדר. בהתחלה חשבתי לעשות לי רשימה במחברת, כחובבת רשימות גדולה, אבל לא ממש הגעתי לזה וגם ראיתי שכשאני מטפלת באזור קטן וספציפי ותוחמת לי את הזמן לטיפול בו בזמן (עם טיימר לפעמים, כדי שזה לא יגלוש מדי על הזמן עם הילדים) – התוצאות מהירות והתחושה של הניקיון והסדר עושה את שלה.

את אותה גישה יישמתי בשנה האחרונה גם על העסק שלי. תיעדתי עם טוגל את המשימות שלי במהלך השבוע והחודש, גם מבחינת מה באמת לוקח לי הרבה זמן אבל גם מה באמת משמח אותי לעשות, מה מקדם אותי והשתדלתי להקשיב יותר לתחושות הבטן, וכך ניקיתי ממני בערך 90% מהמשימות שתפסו לי את הזמן אבל לא קידמו אותי והשארתי את מה שחשוב.

והקטע המגניב – לא רק שאנשים לא שאלו לאן נעלמתי, אלא פתאום רואים אותי יותר ברשת, יודעים מה אני עושה ובמה אני יכולה לעזור לאחרים, בלי להתעסק כל יום – כל היום בעיצוב השיווק ובשיווק עצמו.

איך אפשר להיות מינימליסטיים בעסק

מאיפה מתחילים? ממש כמו בגישה של מארי, להתחיל קודם מהבגדים או מהדברים שפחות סנטימנטליים לנו, כך אנחנו נעשה גם בעסק. 

השלבים להכנסת מינימליזם לעשייה שלנו בעסק:

  1. לא להתמקד באיך הגענו לכאן אלא בלמה אנחנו הולכות לשנות – אם את מוצאת את ניהול העסק כדבר מלחיץ, שלא נותן לך זמן לעצמך, לילדים, למשפחה או לשאר תחומי החיים, שאת כל היום טרודה במה הצעד הבא בעסק ומה עוד נותר לעשות, מינימליזם יכול מאוד לעזור. הלמה שלנו – פחות דאגות, יותר שקט נפשי, רוגע ושלווה.
  2. למצוא את ה-20% – מכירה את חוק פארטו? זה שאומר ש-20% מההשקעה תביא ל-80% מהתוצאות? אז להכניס מינימליזם לעסק זה גם למצוא את אותם 20% משמעותיים בעסק שלך. 
  3. תיעוד תיעוד תיעוד – כמו שסיפרתי קודם על התהליך שאני עברתי, הדרך להבין מה מקדם אותנו זה שילוב של תיעוד מה אנחנו עושות בפועל וכמה זמן באמת זה לוקח לנו, כולל משימות של 2 דקות, ובמקביל – מה אנחנו מרגישות ומה אנחנו יודעות שהתוצאות של הפעולות שלנו. כשאת מוצאת משימה שגם מרגישה לך נכון, גם את יודעת שמביאה תוצאות אמיתיות ולא רק לייקים או מספרים, זו הנקודה למרקר לך את המשימה הזו כחשובה.
  4. KISS – או במילים אחרות Keep it simple (ההמשך של המשפט הוא stupid אבל אני מעדיפה להשתמש במילה smart), שמרי על פשטות. יש לנו נטיה (יודעת להעיד שזה קורה לי הרבה) לסבך. אם אני רוצה להשיק מוצר חדש, אני אחשוב על המשימות המרכזיות, אבל אז אנדוד לי לכל מיני משימות נידחות שלא ממש עוזרות לי לשיווק או למכירות, רק כי זה "על הדרך" או "איכשהו קשור". אז לא – כל פעם שאת מתכננת לעשות משהו בעסק תחשבי – אם זה היה פשוט, איך זה היה נראה? איך אפשר לעשות את הדרך הזו בכמה שפחות צעדים?
  5. יותר אנרגיה יותר פוקוס – תחשבי רגע על בוקר שאת פותחת את היומן, מתכננת את היום ורואה שיש לך 10 או 15 משימות לבצע. אוקי – מלחיץ קצת נכון?
    עכשיו, תחשבי על בוקר שכל מה שכתוב לך ביומן זו משימה אחת גדולה שאמורה לקחת לך שעה ורבע ועוד 2 משימות קטנות שכל אחת לוקחת 15 דקות, נכון נשמע יותר כיף? יותר מלהיב להסתער על היום הזה בשמחה?
    בכל בוקר מחדש, זו הזדמנות לנקות ולדייק את העשייה שלנו. לדחות למחרכך דברים שלא דחופים או חשובים ולהשאיר רק את מה שהולך לקדם אותנו, גם אם זה בצעד או חצי צעד בלבד.

אני מאמינה שאם תיישמי את הכללים האלה, צעד אחר צעד בעסק שלך, כבר תרגישי יותר טוב, תוכלי לעבוד פחות, להתמקד בזמן העבודה במה שחשוב ובשאר הזמן בתחומי החיים האחרים שחשובים לך.

אהבתם את הפוסט? ספרו לחברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מדריך מקיף במתנה!

איך להתחיל לעבוד עם אסאנה, מערכת ניהול הפרוייקטים הטובה בעולם

מתנה - איך להתחיל לעבוד עם אסאנה

כן! עכשיו זה בדיוק הזמן לרתום את כוחה של אסאנה גם לניהול העסק שלך, ללמוד איך ליצור את הסדר שהעסק שלך צריך – כדי שתוכלי להתפנות להגשים את המטרות שלך

נעים להכיר

הי, אני שרון!

אחרי שנים של ניהול עסק עצמאי במקביל לאמהות, ג'ינגול של מספר כדורים וחיפוש אחר דרך לאזן את הכל, הבנתי שהשינוי נמצא בי.

אני מאמינה שלהגשים חלומות צריך להיות חלק מהיומיום שלנו, מהתפתחות יומיומית, צעד אחר צעד, ושכלים דיגיטליים נועדו להקל עלינו ולעזור לנו למצוא את הדרך לקצר תהליכים וליהנות מהדרך.