מתנות דיגיטליות הן התחלה של המערכת יחסים שלנו עם הקהל שלנו.
למעשה, כל אינטראקציה עסקית שלנו, בין אם מדובר במתעניינים מזדמנים, עוקבים קבועים ולקוחות בפועל, היא חלק ממערכת יחסים של העסק שלנו עם אדם כלשהו, וממש כמו במערכות יחסים אנושיות אחרות, גם פה אנחנו מתחילים מהיכרות ראשונית, לחיצת יד, תחילת בניית אמון והיכרות ומתקדמים משם.
בפוסט היום סיכמתי לכם בקצרה את ההרצאה שהעברתי לקבוצה של מיטל צ'סנר בנושא: איך יוצרים מתנה דיגיטלית, שמגדילה את הקהילה שלנו ומניעה לקוחות לקניה?
הדרך שלנו בימים אלה למשוך אלינו עוד לקוחות קונים מתחילה לרוב ביצירת קהילה סביב העסק שלנו, קבוצה של אנשים שעוקבת, מעורבת, וקונה. הדרך היעילה ביותר למשוך מצטרפים חדשים לקהילה כל הזמן היא ליצור תוכן איכותי, להקשיב וגם – ליצור מתנות דיגיטליות שמפוזרות ברחבי הרשת ומושכות אלינו עוד ועוד אנשים שמתאימים לקהילה שלנו – כל הזמן.
כשאנחנו מתייחסים לדברים בצורה הזו אנחנו מבינים שמדובר בתהליך ארוך טווח, שאמנם יכול להיות שיסתיים ברכישה מהירה, אבל אנחנו גם חושבים תמיד קדימה, על ההמשכיות של העסק שלנו ולא רק על הטווח הקצר והמכירה המידית – אלא גם על אילו מערכות יחסים נפתח עם הקהל, כמה קהל יעקוב ויאהב את התוכן והמוצרים שלנו וכמה מתוכם נוכל לשרת ולהוסיף לחיים שלהם בדרך כלשהי.
הדרך להגדיל את העסק שלנו היא על ידי בניית קהילה ויצירת קבוצה משמעותית של לקוחות פוטנציאליים שאותם נהפוך ללקוחות קונים, כשהדרך הכי יעילה לעשות את זה היא דרך רשתות חברתיות. מתנה דיגיטלית מחוברת לכך בקשר ישיר, והיא אחת הדרכים לגרום ללקוחות להתחבר אלינו, לעקוב אחרינו וכמובן לקנות מאיתנו.
איך נגדיל את הקהילה שלנו?
המנטרה שלי בכל הקשור לשימוש במתנות בעסק היא: "make generosety part of your groth strategy", זה מאוד נכון בעיקר בעולמנו היום – זה לא רק להפוך את עצמנו למותג, אלא לקחת את הנתינה והערכים שלנו כחלק בלתי נפרד מהעסק והשיווק שלנו.
בימינו אנחנו רואים את זה בצורה מאוד ברורה, איך דווקא העסקים הגדולים, איבדו את המגע והאנושיות בשיווק שלהם, בעוד שעסקים קטנים יכולים להשתמש באישיות, בגמישות ובמהירות שלהם כגוף קטן בשוק, כדי לחבר אליהם כמה שיותר לקוחות מתוך חיבור רגשי, ערכי ואמיתי יותר.
לקוחות היום רוצים לקבל מאיתנו את המידע בשלב הראשון בצורה מאוד ממוקדת ועניינית, ויש במתנה דיגיטלית משהו שגורם לנו להכניס את הידע שלנו למסגרת מאוד מדויקת, מסודרת, שמפרטת שלבים או דרך כלשהי שהלקוחות שלנו צריכים לעבור, וזה משהו שלקוחות מאוד מעריכים.
למה בכלל ליצור רשימת תפוצה לעסק?
- זו עדיין הדרך הכי ישירה לאנשים – ישירות לתיבת המייל ולא חלק מפיד שבמקרה תופיעו מולו
- זה מאפשר לנו ליצור מערכת יחסים חזקה עם הלקוחות והעוקבים שלנו, הם יודעים לצפות לתוכן מאיתנו ולקבל מאיתנו ערך
- זו אחת הפלטפורמות היחידות שיש לנו באמת שליטה עליהן, ללא אלגוריתם או מנגנון שעלול למנוע מאיתנו את הקשר עם כל האנשים שעוקבים אחרינו
- זה מאפשר לאנשים שלא עוקבים אחרינו ברשתות חברתיות לקבל את כל המידע ששיתפנו בצורה מסודרת ומאורגנת
מה הקשר בין מתנה דיגיטלית לרשימת תפוצה?
המתנה היא כלי שדרכה, בין היתר אנחנו יוצרים לנו רשימת תפוצה במייל. ולקוחות שפותחים את המייל שלהם הם מאוד מרוצים בתוכן ובמה הדברים החדשים שהגיעו ומחכים להם שם, להבדיל מרשתות חבתריות, שבהן הדפדוף מהיר ומפוזר יותר.
מיטל שיתפה: "ההמרה הכי גדולה לעסק שלי מגיעה מרשימת התפוצה. יש לה המון ערוצי שיווק שהיא מפעילה בצורה מאוד אינטנסיבית, כמו דף פייסבוק, קבוצת פייסבוק, ערוץ יוטיוב ועוד, ועדיין – רשימת התפוצה היא המנוע המרכזי ללקוחות שקונים ממנה.
אז אם יש לכם ספק, אפילו הקטן ביותר לגבי הכלי הזה – שחררו אותי!
זה אחד הכלים השיווקיים הכי זולים ויעילים שיש, אז שווה להכניס אותו לעסק כבר היום, אם אתם עדיין לא משתמשים בו."
מיטל מספרת על החוויה שלה בקורס מתנות דיגיטליות: "הקורס מנגיש את הדברים בדרך מאוד פשוטה שכל עסק יכול להתחבר וליישם."