איך להגדיל את רשימת התפוצה שלכם בצורה משמעותית

הפוסט הזה התחיל כפנינת השראה בקבוצת מתנות דיגיטליות, בה שיתפתי בפרק ששמעתי השבוע בפודקאסט Goal Digger על 5 Strategies That Add 5,000 Subscribers to My Email List Every Week.

פנינת ההשראה התחילה כי רציתי לשתף בתוכן שאני צורכת את הקבוצה שלי.

אני מאוד אוהבת להקשיב לפודקאסטים (ולאחרונה גם ליצור אחד משלי), ובאופן כללי ללמוד דרך תוכן שיש ברשת, בעיקר באנגלית. יש כל כך הרבה ידע שאנשים משתפים בו ואפשר לקחת מכל דבר טיפה לעסק או לבית שלנו וליישם. הפעם אני מביאה לכם את מה שלקחתי מתוך הפרק המשובח של ג'נה קוצ'ר ששמעתי השבוע שמדבר על המהלכים שעשתה בשנה האחרונה (2018) הגדילו את רשימת התפוצה שלה במעל ל-250,000 אנשים, ולכל המצקצקים.. נכון – בארץ כדי להגיע למספרים האלה צריך להיות באמת סופרסטאר, ולרוב בעלי עסקים יתגאו ברשימות של אלפים בודדים (תכלס תחשבו שנייה על מה יקרה אם מתוך רשימה של 2000 עשרה אחוז ייקנו ממכם (אחוז המרה לא הגיוני לרוב, אבל נניח), אבל כן חשוב לקחת וללמוד ממישהי עם ניסיון כמו של ג'נה ולראות מה כן אפשר ליישם פה בארץ.

בפתיח של הפרק ג'נה מדברת על זה שהאסטרטגיות שהיו קיימות מאז ומעולם (טוב, מאז תחילת עידן האינטרנט) ימשיכו להיות טובות, כל עוד נתמיד ונשקיע בהן את המאמץ הרצוי, ואני ממש מסכימה איתה. עם כמה שהדיבור על רשימות תפוצה בארץ הפך להיות מהערצה לקצת זלזול והזנחה של הרשימות, אני חושבת שהיום נכון מאוד כן להשקיע באפיק שיווק זה, בעיקר כי זו פלטפורמה מצוינת עדיין, עם אחוזי חשיפה והקלקה גבוהים משל הרשתות החברתיות (ברוב המקרים), וזו פלטפורמה שמוגדרת כשלנו – ולא תלויה בקפריזות אלגוריתמים או בתקציבים גבוהים מדי לבעלי עסקים קטנים וזעירים.

מהן 5 האסטרטגיות שעזרו לה להגדיל את רשימת התפוצה שלה ב-5000 איש מדי שבוע?

  1. להעלות שלב בהשקעה שלנו בתוכן חינמי – כן, גם ג'נה טוענת (ובצדק) שתוכן הוא המלך, ושכדי להגיע לחשיפה גדולה ולהרבה מאוד אנשים שיסכימו לתת לנו את המייל שלהם – צריך להשקיע בתוכן, לצאת מגבולות המוכר והנוח ולמתוח את הגבול הנוח לאזורים חדשים. ולא מדובר על דברים מסובכים או סופר מושקעים. גם לקחת את הזמן (כמו הפוסט הזה שאתם קוראים) בשביל להביא קצת תוכן רענן עם אינטרפרטציה שלכם, זה גם מעולה. תוכן חינמי הוא גם מתנות (כמובן) אז גם שם, תחשבו על מה הלקוחות שלכם ירצו לקבל מכם, ואת זה תיצרו. אגב, אם אין לכם רעיונות אתם יכולים פשוט לשאול אותם, בכל פורמט שנוח לכם, או להעלות פוסט התייעצות בקבוצה שלנו.
  2. השתמשו בחידון כדי להגדיל את הקהל שלכם – בכנות, לקח לי זמן לרדת לסוף דעתה על האסטרטגיה הזו, כי בהתחלה היא הייתה נשמעת לי כמו משהו צ'יזי שלא יילך עם הקהל הישראלי, אבל ככל שחשבתי על זה יותר, ככה הבנתי שבעצם אפשר ליצור דברים דומים ומיוחדים גם לקהל שלנו. דוגמה: את מעצבת אתרים שרוצה לתת מתנה סופר-מיוחדת, חידון מיוחד במקרה שלך יכול להיות שאלון שבו את עוזרת לממלאים להבין באיזה שלב הם לקראת בניית אתר חדש, ליצור תוצאות מותאמות אישית לכל סוג של לקוח (שילוב תשובות שונות בשאלון) ולהמשיך ולדוור אותם עם תוכן שמדוייק להם עד שיהיו בשלים להזמין ממך את השירות או המוצר שבול מתאים למצב שלהם היום או למצב שלהם בעוד כמה חודשים. ג'נה מתייחסת לזה כשירות ללקוח, ואני לגמרי מסכימה איתה שאם אנחנו רוצים באמת ליצור שינוי באחוזי הפתיחה וההמרה של הרשימה שלנו אנחנו צריכים לחשוב קודם כל איך לטפח את הקשר איתם, איך לתת להם כמה שיותר ערך שמתאים למקום שבו הם נמצאים היום ורק אז לתת להם את ההצעה שתפורה בול למידותיהם.
  3. פופ-אפ – גם זה דבר שבארץ נוטים לא לאהוב. כל מיני חלונות קופצים שמפריעים לנו לעשות את מה שבאנו לעשות או לקרוא באתר.. אבל, אני גם מסכימה איתה שאם אנחנו מגדירים בדיוק איך הפופ אפ יקפוץ, איזה ערך הוא יביא לקורא (לדוגמה: מדריך להורדה שמסכם פוסט שבדיוק סיימו לקרוא) וכמובן שנגדיר שאותו פופ אפ לא יחזור על עצמו בפעמים הבאים שייכנסו לאתר כדי לא להציק מדי – אז אנחנו גם נראה תוצאות משמעותיות.
  4. מודעות ממומנות בפייסבוק ואינסטרגם – זו אסטרטגיה שאני לגמרי הולכת לאמץ השנה, לשים יותר כסף על ממומן. יש אהבה מאוד גדולה בשיח הישראלי לאורגני, לשלם כמה שפחות על חשיפה ולקוחות ובמיוחד לא לשים כסף על מתנות דיגיטליות שהרי אנחנו נותנים אותן – בחינם! השם ישמור… אבל ג'נה אומרת משהו ממש נכון בפרק, היא מציינת את העובדה שפייסבוק הוא עדיין אחד הכלים הכי משתלמים להבאת לקוחות חדשים לעסק שלנו, ושחשוב מאוד להשקיע כסף גם בבניית מותג ולא רק במכירות. לדוגמה אצלה היא יצרה הרבה מאוד קמפיינים למתנות דיגיטליות ולפוסטים מלאים בתוכן, דברים שרוב העסקים בארץ לא היו שמים עליהם כסף, ואני חושבת שפה בדיוק ההזדמנות. כי הקהל שלנו, שרווי בצפייה בפרסומות שרק מוכרות לו, יהיה ממש מופתע לקבל תוכן שמתאים לו בול, שניתן לו בחינם ושמאפשר לו להכיר עוד עסק מגניב שבא בגישה שונה לשיווק. אני עובדת עכשיו על סטרימליין לכל הקורסים שלי ולתכנים של הבלוג הזה והקבוצה (בקרוב #שיעורחופשי בנושא בקבוצה), וכחלק מהאסטרטגיה שאני בונה נכנס גם סעיף של לשים כסף על תחילת המשפך, על הבאת קהל חדש לתכנים חינמיים ולמתנות שכבר יצרתי, כדי להגדיל את הקהילה ולאפשר לעוד אנשים ללמוד את התחום המגניב הזה.
  5. REINVIGORATING A STALE LIST – אין דרך פשוטה לתרגם את הכותרת הזו, חוץ מלרענן רשימה יבשה, אבל זה לא מונח מדויק. מה שג'נה מציעה פה זה להסתכל על האנשים השונים ברשימה שלנו ולחשוב איך אנחנו יכולים לשרת אותם טוב יותר. כי מי שנרשמו אלינו ממש עכשיו לא זהים בידע שלהם עלינו ועל איך אנחנו יכולים לעזור להם או במה אנחנו טובים כמו מי שעוקבים אחרינו שנתיים ויותר. לכן, במקום סדרת מיילים של welcome פשוטה, של מייל אחד או שניים, תחשבו איך אתם מביאים את התוכן הטוב ביותר שלכם, שמתאים לאנשים החדשים ברשימה ולמה שהם מחפשים למצוא אצלכם. זה כולל מידע על מי אתם ומה אתם עושים, את המאמרים הכי טובים שלכם שקשורים לסיבה שבגללה הם נרשמו, את המתנות הכי שוות שלכם ואת המוצרים שרלוונטיים להם. ואיך תדעו מה הם מחפשים? תראו איך הם נרשמו אליכם ותשאלו אותם בצורה אוטומטית עם הכניסה שלהם לרשימה שלכם – מה מתוך הנושאים שבהם אתם עוסקים בדרך כלל הם הכי מתעניינים, ככה תוכלו ליצור כמו ג'נה welcome sequences של חצי שנה (סתם סתם.. תתחילו מ-3 מיילים, לא צריך להיסחף על ההתחלה).

לסיכום, יש בפרק עוד המון תוכן ששווה לכם לקחת את הזמן ולהקשיב לו, אבל מה שאני רוצה שתקחו אתכם מהפוסט הזה זה דווקא את הסיכום של ג'נה לפרק שדיבר עם subscribers come first – אם נתייחס לנרשמים למייל שלנו כמועדון הVIP שלנו, כ-First in Line, ונעניק להם את כל הדברים לפני כולם – גם את המתנות, גם את התוכן שאנחנו יוצרים וגם גישה למוצרים חדשים שלנו לפני שכולם זוכים לקבל אותם – נקבל בתמורה קהל יותר מחובר, יותר מעורב ויותר קונה. אני לגמרי הולכת לקחת איתי את הנקודה הזו השנה ולהשקיע בשתי רשימות התפוצה שלי (של הבלוג ושל הקורסים), כדי לדעת שאני משרתת את הקהל שלי בצורה המיטבית.

אהבתם את הפוסט? מעולה! כי הוא ראשון מיני רבים שאני הולכת ליצור, כדי להעביר את הידע שאני לומדת הלאה לקהילה שלי.

מוזמנים לכתוב לי למטה מה לקחתם מהפוסט ומה אתם הולכים ליישם כבר מחר בבוקר 🙂

אהבתם את הפוסט? ספרו לחברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

רוצים לשתף אותי מה חשבתם על הפוסט?

אשמח מאוד לקרוא ולשוחח אתכם פה בתגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה להפוך את רשימת התפוצה לחבר הכי טוב של העסק שלך?

בפעילות חדשה תקבלו במייל שייצא אליכם אחת לשבוע (אוטומטית כבר אמרנו?), רעיון איך לגרום לרשימת התפוצה שלכם לעבוד עבורכם, לחסוך לכם זמן ולהפוך את הכלי הזה ממטלה לחבר.

רוצה להתחיל?

פוסטים אחרונים

ספר במתנה!
המדריך ליצירת המתנה
הדיגיטלית הראשונה שלך

ללמוד ליצור מתנות דיגיטליות יצירתיות יותר, שיגדילו את רשימת התפוצה שלך בקצב מהיר יותר,
יפתחו בפניך קהלים חדשים ויצרו ערך מוסף למוצרים ושירותים קיימים.

נעים להכיר

אני מאמינה שעסקים צריכים ליצור עבור הלקוחות חוויה שהיא מעבר לשירות/מוצר מעולים, כוללת תשומת לב לפרטים והרבה הקשבה.

באתר תוכלו ללמוד דרך מדריכים, קייס סטאדיז וקורסים – איך ליצור שיווק אישי יותר, מדויק יותר, ולחסוך זמן בעבודה מתוכננת יותר.

המשיכו לעקוב גם כאן...